Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



torsdag den 11. marts 2010

ENDNU ET FIX

Så er jeg igen høj på mennesker.
I aftes mødtes jeg med dejlige piger, der deler min passion for strik. Endnu en gange overvandt vi den isnende frygt, der stille sniger sig ind på en, når saksen skal sættes i et stykke strik! Glæden var stor da operationen var vel overstået og jeg nød udtrykkene: Nåh - det var da let.... Guuud nej!, det er da pænt .
Hvor er det hyggeligt at mødes på denne måde.
Da jeg stod op i morges kom jeg til at tænke på hvor privilegerede vi er, vi der har en hobby eller passion. At kunne rive tre timer (+ rejsetid for nogle) ud af kalenderen og lade verden udenfor passe sig selv. Her er tid til koncentration og fordybelse, her er tid til bare at være. Her er tid til behageligt samvær, endda med mennesker man ikke kender i forvejen.
Det skader selvfølgelig ikke, at vi sidder i dejlige kreative og inspirerende omgivelser og at traktementet mest af alt minder om et sønderjysk kaffebord - alt serveret på et sølvfad. Bare NYD!
Tak til søde kursister og Tanter.
Hav en dejlig dag

4 kommentarer:

  1. Kære Ingerlise,
    1000 tak for en dejlig inspirerende og lærerig workshop.
    Godt nok kunne jeg flerfarvestrikke i forvejen, men nu kan jeg ovenikøbet flerfarve OG holde rigtigt på garnet, og ikke mindst klippe i strik uden at lukke øjnene samtidig.
    Du var ikke den eneste der blev høj på mennesker og samvær, vi var tre københavnersnuder der svævede tilbage (trods DSB-aflysning) til hovedstaden.
    Jeg tager gerne turen over Storebælt en anden gang for at kunne lytte til dine guldkorn.
    kh
    SanneB/Rasmilla

    SvarSlet
  2. Tusind tak, jeg arbejder også gerne med dig igen.

    SvarSlet
  3. Kære Ingerlise ;-)
    Første gang jeg var med til sådan et arrangement, og det var super! Dejligt at kunne holde ordentligt med trådene nu, og jeg er glad for at have lært at strikke med 2 rundpinde!!! Meget nem teknik.
    Mange tak for en inspirerende aften. Kommer gerne igen

    kh
    Mia

    SvarSlet
  4. Tak Mia.
    Det glæder mig meget at du har mod på mere.
    kh
    Ingerlise

    SvarSlet