Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



fredag den 18. februar 2011

SØNDAGSSKOLE

Prøv lige at se, der er 100 faste læsere - det er da for vildt! Jamen, tusind tak...

Der indføres et nyt begreb her på bloggen. Søndagsskole! Da jeg var barn blev jeg, i en kortere periode, sendt i søndagsskole, hvor jeg  blev "passet" et par timer hver søndag formiddag. (Jeg har min mor mistænkt for at det var rigtig dejligt at få et par timer "fri" søndag formiddag). Umiddelbart tror jeg ikke at jeg er blevet et bedre menneske af at være i søndagsskole, men hvem ved?

Min søndagsskole vil imidlertid være af en lidt anden karakter end den gammeldags søndagsskole!
Min tanke er at præsentere forskellige teknikker, mønstre eller detaljer inden for hækling og strik. Jeg hører meget gerne fra jer, hvis der er ønsker!

Det første indlæg kommer i løbet af næste uge (senest søndag). Jeg starter med Tunesisk hækling! (I har garanteret allerede en hæklenål til formålet i gemmerne)

Jeg synes det kunne være sjovt, hvis jeg kunne være med til at give jer et par timers afslapning med en - måske ny teknik.

Læg gerne en kommentar, også hvis du er nybegynder og/eller har særlige ønsker.

Rigtig god weekend

8 kommentarer:

  1. Rigtig dejlig ide, Ingerlise!
    Jeg har et ønske, som måske, når det kommer til stykket ikke er nemt at honorere.
    Jeg kunne godt tænke mig en omgang i nogle af de almindeligste tekniske fejl/problemer.
    F.eks. er jeg ved at blive vanvittig af, at jeg ikke kan finde ud af, hvorfor de første 2-3 masker i glatstrik bliver uens 2 og 2 pinde. Både ved slut i vrang - start i ret og ved det omvendte.
    F.eks. er der nogen, der slås med det, de kalder "stiger", når de skifter pind ved strømpestrik på strømpepinde.
    Det er bare et par eksempler. Der er mange andre.
    Måske er det for kedeligt.

    SvarSlet
  2. .............glemte lige at sige Tillykke med 100 faste læsere!!

    SvarSlet
  3. Det synes jeg lyder som en rigtig dejlig "søndagsskole"
    Jeg glæder mig allerede.
    God weekend.

    SvarSlet
  4. Hej igen

    Der er absolut ikke noget der er kedeligt. Jeg ved det er et stort problem for mange at få kanterne ens, specielt de første par masker. Jeg har noteret det og vil efter lidt reserch komme med et løsningsforslag.
    Hvis du får pindene til at ligge sådan "parvis" er det ofte fordi din vrangpind er løsere end din retpind. Nogle kan løsne lidt op på retpinden og andre strikker vrangpinden på tyndere pinde.

    Kom gerne med input, hvis I har haft og løst problemet.

    SvarSlet
  5. Det glæder jeg mig til at følge!!

    SvarSlet
  6. Det lyder som et super knail god ide.Glæder mig til den første lektion.
    Har tilføjet dig som fast læser hos mig.

    SvarSlet
  7. Det lyder rigtig godt. Jeg vil glæde mig til at følge med i din "søndagsskole".

    Meget pudsigt, da jeg var barn gik mine søskende og jeg også i søndagsskole - jeg tror min mor fik sig et lille velfortjent frirum, mens vi var i skole.

    Tillykke med de 100 læsere og god weekend ;)

    SvarSlet