Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



onsdag den 25. maj 2011

TIL FERIEN

Jeg har været på Bededagsferie - en rigtig dejlig en af slagsen endda.
Strikketøjet til bilturen lå klar, men der var bare lige den detalje, at jeg jo denne gang selv skulle køre bilen.
Det var en mærkelig oplevelse at køre alene. Jeg plejer at nå rigtig langt på mit strikketøj under transporten, men ikke denne gang.
Jeg er i gang med et halstørklæde på rundpind. På den ene side er det stribet:


På den anden side er det ternet:

 

 
Men det kunne selvfølgelig også være både stribet og ternet:




Garnet var vundet op, oprindeligt til en Kaffe Fasset sweater til Poul, og har derfor bare ligget.

Jeg ville:
Strikke et halstørklæde på rundpind med forskellige mønstre. Her blev det mønstre, der ikke skulle tælles (ret meget) til.

Jeg ville og det vil jeg stadig: Se, hvordan det spiller sammen med striber og tern når tørklædet bruges.
Vil det blive "almindeligt" kedeligt eller interessant?

Jeg har slået 60 m op til hvert mønster. Jeg har 1 vrangmaske i hver side. Vrangmasken (tydelig glatmaske på vrangsiden) bruger jeg når arbejdet skal presses - så har jeg lidt at gå efter!
Dette princip går dog fløjten, hvis jeg vælger både striber og tern på samme side. Den ide er selvfølgelig opstået ved et tilfælde, jeg kom til at se mit strikketøj fra en anden vinkel!!

Jeg strikker på pind nr. 4 mm. Det må endelig ikke blive for fast.
Det virker godt som transport og TV strikketøj. Der er mulighed for fri leg med mønstre og farver!

Har du ikke lyst til at strikke, så kan du jo tage hækletøjet med i stedet for! Hækl et enkelt mønster og lad garnet lave alt det sjove for dig.


God sommer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar