Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



søndag den 27. november 2011

PYNT skal der til


Velkommen på denne 1. søndag i advent.

I sidste uge foreslog jeg at det hæklede tørklæde kunne pyntes med blomster på de korte sider. I denne uge kommer så et forslag til pynt. Jeg er vild med de små blomster, der kan hækles i hvad som helst og pynte hvor som helst.

Jeg har brugt et blankt garn i midten og et tyndt mohairgarn til kronblade. Jeg bruger rigtig tit tyndt mohair. Det har en dejlig lethed over sig og alligevel en god fylde.

Her kommer opskriften:

lm = luftmaske
km = kædemaske
stgm = stangmaske
dobbelte stangmasker hækles ved at slå om nålen 2 gange, stik nålen ned i masken og hækl som almindelig stangmaske. (Der kommer et ekstra: slå om, træk igennem to)

PYNTESYGE BLOMSTER

Hækl 4 lm og luk dem til en ring med 1 km.
Hækl 2 eller 3 lm (for at komme op i arbejdshøjde) og hækl stangmasker i/om ringen til den er fyldt ud (nok omkring 12 styks). Luk omgangen med 1 km.
Bryd garnet.
Sæt mohairgarn til  i en maske og hækl 3 stgm og 3 dobbelte stgm i hver maske. Luk omgangen med 1 km
Pynt med perler eller broderi. Der skal pyntes lige tilpas, men da det er festlige tider vi går i møde, kan der måske godt gives lidt ekstra festligt gas! Som sædvanligt så er det alene dig der bestemmer.

Her kommer mit sædvanlige mantra: Når du lige har prøvet en enkel blomst så LEG med hæklenålen. Prøv dig frem, der er jo ikke nogen der bestemmer om dine kronblade skal ligne mine!

Til sidst lige lidt øv! Jeg er ustabil i tiden, eller det vil sige mine hjertekramper er! Jeg skal et smut på sygehuset i næste uge (sædvanlig kontrol) og lige høre, hvad der nu skal ske mht til mit hjerte.

Vi ses når der er kommet ro på hjertet!
Glædelig advent

Ingen kommentarer:

Send en kommentar