Her handler det om hverdag, strik, hækling, freeform, strikkebøger, teknik, fif, detaljer og andre finurligheder



søndag den 29. januar 2012

HANDSKER sidste del......


Søndagsskole fortsat......

Efter et stykke passende rib, er der strikket en bort i jacquard (flerfarve- strik). Blomsten er fra bogen: Designs and Patterns from Mohu Island.

Motivet er valgt ud fra det antal masker jeg havde til rådighed. Man kan altid regulere maskeantallet før og efter en bort, hvis man skal have et mønster til at passe.

Der er lukket af med en I-cord.

Motivet er meget "ensfarvet" så der vil helt sikkert blive pyntet lidt med et eller andet.

Farven er valgt en aften og ulempen ved det er, at farver ser meget anderledes ud i dagslys ( her ville jeg gerne blive klogere, lære af mine erfaringer osv)

Som kompensation kommer jeg til at lave en eller anden form for "samling" så den øverste del kommer til at passe til den nederste del.

Der skal såmænd ikke så meget til at bryde en flade:


Her er der placeret nogle små knapper (den nemme løsning) men der er endnu ikke taget stilling til hvad dekorationen skal være.
Til sidst er pelskanten kommet på, den bløder  det hele lidt op.

Hav en dejlig søndag og en god tur ud i sneen

3 kommentarer:

  1. Den er sød.
    Jeg synes da farverne er fine, men jeg kender godt den underlige oplevelse af et helt andet strikketøj fra dagslys til aftenbelysning.
    Ååhhh, den bog. Jeg drømmer om at erhverve mig den en dag, men den er meget dyr og svær at få fat på i Europa.

    SvarSlet
  2. Åh, du har allerede anvendt et motiv fra bogen. Jeg har endnu kun kikket i den, men det har jeg til gengæld også gjort mange gange.
    Ann, du kan følge linket på min blog, så kommer du til en boghandel i Estland. Jeg har kun betalt godt 280 kr. for bogen

    SvarSlet
  3. Hvor har du mange fine ting på din blog og lærerig er den også. Endnu engang tak for hjælpen til sammenstrikning af skulder i går. Det er rigtig dejligt at man kan få hjælp når man sidder med et problem og man vil jo helst have det løst med det samme.
    http://anneliseskreativiteter.blogspot.com/

    SvarSlet